diumenge, 26 de febrer del 2012

Com pot ser l'escola per al demà?

Ací teniu un vídeo d'una conferència de Francesco Tonucci (Fratto) a Granada el passat 13 de febrer. A classe parlàrem d'ell.

dimarts, 14 de febrer del 2012

Congrés d'Escola Valenciana. Jornada de Blocaires

Aquest proper cap de setmana es realitza a Sagunt, en el marc del Congrés d'Escola Valenciana,  una Trobada de Blocaires d'Infantil, es a dir una trobada de professorat d'infantil que utilitza els blocs per a la seua tasca educativa. La inscripció és gratuïta, encara sou a temps d'apuntar-vos. Heu d'enviar un email a congres@escolavalenciana.org amb l'assumpte: Trobada de Blocaires d'Infantil. Més informació al te. 96 347 27 83

Algunes frases per pensar del nou Ministre d'Educació espanyol

En la seua primera compareixença en les Corts el nou ministre d'Educació va dir les següents frases. M'agradaria que pensàreu i les relacionàreu amb les funcions del sistema educatiu que hem comentat aquests dies.

"La grave situación económica y desempleo que atraviesa el país desde 2008 hace más urgente, si cabe, mejorar un sistema educativo cuya ineficiencia para preparara los alumnos para competir en la sociedad del conocimiento tiene su máxima expresión en una cifra trágica: prácticamente la mitad de los activos menores de 25 años está en el paro (48.56%). Casi el 60% de esos parados no ha superado en su formación la primera etapa de la educación secundaria."

" Bajo el principio legitimador de una mal entendida equidad, se ha reducido el nivel de exigencia en comparación con la situación anterior, con lo que la educación pública ha dejado de contribuir a la promoción social. "

"La reforma que pretendemos, por tanto, va encaminada a una mejora sustancial de la calidad, manteniendo y reforzando la equidad básica, que es la igualdad de oportunidades. Es decir, los alumnos que presenten necesidades educativas específicas serán atendidos específicamente, pero a la vez también abriremos vías y oportunidades a los que destacan por sus capacidades o su trabajo."

"Por ello estoy convencido de que el primer cambio que necesita la educación española es un cambio de mentalidad. Hay que abandonar la cultura del acomodo y la mediocridad. Es indispensable que en la escuela se vuelvan a promover valores como el esfuerzo, el mérito, la satisfacción por el trabajo bien hecho, la autoexigencia, la responsabilidad o el respeto a la figura del profesor."

Presentació sobre les funcions de l'escola

dissabte, 11 de febrer del 2012

L'OCDE adverteix que segregar l'alumnat augmenta el fracàs

Sarai ha localitzat aquesta notícia del diari Público que es relaciona amb les finalitats i l'estructura del sistema educatiu i amb el post anterior.
Ací podeu llegir-la

dijous, 9 de febrer del 2012

Informe INCLUD-ED - Actuacions d'exit a les escoles europees

El projecte INCLUD-ED (Estratègies per a la inclusió i la cohesió social a Europa des de l'educació) analitza quines estratègies educatives contribueixen a suuperar les desigualtats i a fomentar la cohesió social i quines generen exclusió.
  
El projecte pretén identificar quines accions concretes contribueixen a afavorir l'èxit a l'educació i la inclusió social a les diferents etapes de l'ensenyament obligatori (educació infantil, primària y secundària, formació professional i programes d'educació especial impartits en centres escolars ordinaris), fent especial atenció a cinc grups socials considerats més  vulnerables (dones, joves, immigrants, minories culturals i persones amb discapacitat) .

dimecres, 8 de febrer del 2012

Nou capítol de la sèrie Ser mestres: L'èxit i el fracàs

Ací teniu el capítol d'aquesta setmana de la sèrie Ser mestres. Hi ha opinions contradictòries, però reflexions molt interessants. Especialment m'agradaria que prestàreu atenció a l'experiència de l'Escola de Santa Eulàlia de Riuprimer. També molt interessants les reflexions sobre l'èxit i el fracàs a l'escola.

dilluns, 6 de febrer del 2012